Raporty w Google Analytics

raporty analytics

Podstawowe raporty w Google Analytics

Standardowo, Google udostępnia pięć rodzajów raportów. Są to:

  1. Raport – Czas rzeczywisty
  2. Raport – Odbiorcy
  3. Raport – Pozyskanie
  4. Raport – Zachowanie
  5. Raport – Konwersje

Raport - Czas rzeczywisty

Pierwszy z raportów dostępnych w Google Analytics, to raport czasu rzeczywistego pozwalający monitorować na bieżąco aktywność użytkowników odwiedzających nasza stronę. Dane wyświetlane są w kilka sekund po interakcji i są stale aktualizowane.

Raport ten umożliwia sprawdzenie ilu użytkowników obecnie odwiedza nasz serwis, jaka jest ilość odsłon na minutę i na sekundę. Ponadto, możemy dowiedzieć się jakie są najlepsze witryny odsyłające do naszej strony oraz najlepsze aktywne strony naszego serwisu.

Znajdziemy tu również informacje o ruchu z sieci społecznościowych (kto do nas trafił, przechodząc z Facebooka, Twittera lub innego portalu społecznościowego) a także o tym jakie są najpopularniejsze słowa kluczowe prowadzące do naszej strony. Są tu również informacje o geolokalizacji naszych gości.

zarabianie na ankietach

Ankiety od Google

Możesz zarobić na wypełnianiu ankiet udostępnianych przez Google. Pieniądze, które zarobisz, możesz wydać w Google Play. Sprawdź, może będziesz zainteresowany. Szczegóły tutaj.

Raport - Odbiorcy

Drugi raport, udostępniany w Google Analytics to raport dotyczący Odbiorców czyli Użytkowników przeglądających nasz serwis. Analizując dane tam zbierane jesteśmy w stanie dowiedzieć się jak często użytkownicy odwiedzają nasz serwis, skąd przychodzą oraz z jakich urządzeń korzystają. Możemy również poznać ich geolokalizację.

Ważne informacje jakie tam znajdziemy to również dane dotyczące stosowanych przeglądarek internetowych oraz systemów operacyjnych.

Współczynnik odrzuceń

Oprócz danych, o których wcześniej wspominałem, w Raporcie Odbiorcy, znajdziemy też informacje o zainteresowaniach naszych użytkowników i o ich zachowaniach. Ciekawym elementem jest tutaj eksplorator użytkowników, pokazujący zachowania poszczególnych użytkowników w obrębie jednej sesji. Podczas analizowania zachowań ogółu użytkowników odwiedzających naszą stronę, zdarzają się sytuacje, w których dobrze jest przyjrzeć się zachowaniom pojedynczych osób, na przykład takim, które mają dużą średnią wartość zamówień lub z jakiś powodów utknęły podczas realizowania zamówienia w naszym sklepie. Zachowania poszczególnych użytkowników są powiązane z ID User lub Client ID. Więcej o możliwościach tego raportu dowiecie się na szkoleniu z marketingu internetowego organizowanego przez naszą firmę.

Raport - Pozyskanie

Dzięki informacjom zawartym w tym raporcie, możemy się dowiedzieć w jaki sposób i jaką drogą docierają do nas nasi użytkownicy. To tutaj możemy sprawdzić jaki ruch generują kampanie reklamowe, które organizujemy lub jak sprawdzają się nasze profile w mediach społecznościowych. Tu również sprawdzimy kto dociera do nas wprost z organicznych wyszukiwań a kto na przykład poprzez bezpośrednie wpisanie adresu w przeglądarce. Raport ten jest podzielony na pięć części:

  • Cały ruch
  • Google Ads
  • Search Console
  • Sieci społecznościowe
  • Kampanie

Raport - Zachowanie

pozyskiwanie nowych użytkowników

Raport Zachowania, prezentuje dane mówiące o tym jak nasi użytkownicy korzystają z naszej witryny. Co robią, które podstrony odwiedzają, jakie hasła wyszukują w witrynie. Na dostępnym wykresie można prześledzić całą ścieżkę jaką przebywa użytkownik od momentu wejścia na stronę aż do jej opuszczenia. Tutaj również możemy przyjrzeć się zawartości strony pod kontem czasu jaki spędzają na niej użytkownicy. Ciekawym elementem tego raportu są Zdarzenia czyli interakcje ze stroną. Interakcjami są na przykład pobrania plików, wypełnienia formularzy, odtworzenia filmów, zakupy czy kliknięcia linków.

Raport - konwersje

To ostatni z raportów jaki tutaj omówimy. Ale od początku – czym są konwersje? Konwersje w Google Analytics to działania wykonane na naszej stronie internetowej przez użytkowników. Te działania oczywiście obejmują założone wcześniej cele np. rejestrację do newslettera, klikniecie linku lub dokonanie zakupu w sklepie.

Raport Konwersje wymaga określenia Celów jakie mają byś śledzone. Więcej o definiowaniu celów dowiecie się z kolejnego artykułu o raportach w Google Analytics.

Dodaj komentarz