fbpx

Marketing Internetowy

Marketing i E-marketing

Pojęcie marketing pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i definiuje cały szereg zachowań, działań i sposobów zarządzania w firmie zorientowany na klienta i rynek. Innymi słowy są to wszystkie mechanizmy wspierające sprzedaż produktów i usług naszej firmy realizowane różnymi technikami. Nie należy marketingu przyrównywać do promocji czy reklamy produktu. Działania marketingowe obejmują o wiele więcej niż tylko promocję, a mianowicie:

  • analizę rynku w tym trendy i zachowania klientów,
  • komunikację z klientem i o na każdym etapie sprzedaży – od analizy rynku po obsługę po sprzedażową,
  • przygotowywanie strategii wprowadzania nowych produktów lub usług na rynek, ustalania ich cen, określania grup docelowych czy sposobu ich dystrybucji,
  • obserwację sprzedaży i bieżące wprowadzanie zmian w sposobie sprzedaży.
emarketing

 

Czym zatem jest marketing internetowy?

marketing online
Mechanizmy jakie składają sie na marketing internetowy to przede wszystkim działania mające na celu polepszenie pozycji naszej strony w wyszukiwarce Google czyli SEO (Search Engine Optimizatione) i pozycjonowanie strony. E-marketing to również kampanie reklamowe w Google, na Facebooku i Instagramie.

Odpowiedź jest prosta – to marketing prowadzony w sieci, którego wszystkie elementy opierają się technikach i sposobach analizowania, promowania i komunikowania się z klientem poprzez Internet. Głównym celem marketingu internetowego jest zwiększenie widoczności naszej marki, usługi lub produktu w internecie.

Ciekawostka: Dane z października 2019 roku wskazują iż prawie 4,48 miliarda ludzi na całym świecie było aktywnymi użytkownikami sieci Internet, co stanowi 58% wszystkich ludzi na ziemi. W czołówce znajdują się takie kraja jak Chiny, Indie oraz Stany Zjednoczone Ameryki – to chyba nie jest zaskoczeniem.

Działania jakie podejmujemy w ramach e-marketingu mogą dotyczyć mediów społecznościowych, for dyskusyjnych, płatnych kampanii reklamowych w GoogleFacebooku lub Instagramie. Budowanie i dbanie o stałą relację z klientem, zachęcanie Go do działania, komentowania czy lajkowania, musi odbywać się naturalnie. Każdy biznes w dzisiejszym świecie nie może rozwijać się bez obecności w sieci.

Podsumowując, narzędzia marketingu internetowego to:

  • Pozycjonowanie stron www,
  • SEO – Search Engine Optimization,
  • Reklamy Google Ads,
  • Remarketing,
  • Reklama Facebook Ads i Instagram,
  • Video marketing,
  • Mailing,
  • Marketing szeptany,
  • Content marketing,
  • Marketing wirusowy – reklama która chcesz oglądać,
  • Profile w mediach społecznościowych (ilość użytkowników w milionach na rok 2019):
    • Facebook – 2 375
    • WhatsApp – 1 600
    • Facebook Messenger – 1 300
    • Youtube – 2 000
    • Instagram – 1 000
    • Qzone – 572
    • Weibo – 465
    • Twitter – 330
    • Reddit – 330
    • LinkedIn – 310
    • Snapchat – 294
    • Pinterest – 265
    • Meetplayer
    • Ask.fm
    • Tumblr
    • Flickr
  • Współpraca z blogosferą.
jak wspierać biznes

Czym jest Networking? W Wikipedii przeczytamy: „proces wymiany informacji, zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości, prowadzony dzięki korzystnej sieci wzajemnych kontaktów”. Więcej tutaj