fbpx

LinkedIn

LinkedIn - kontakty zawodowe i biznesowe.

Jeśli zastanawiacie się czy powinniście zaistnieć w tym medium społecznościowym, to odpowiedź jest jedna: Zdecydowanie TAK!. LinkedIn to miejsce, w którym tworzy się relacje zawodowe i biznesowe. 

Tworząc profil na LinkedIn, pamiętajcie że jest on zawsze profilem konkretnej osoby a tworzenie konta tylko w celu przedstawienia firmy nie jest najlepszym pomysłem. Te medium społecznościowe jest dość specyficzne, tutaj na pierwszym miejscu są ludzie i relacje biznesowe między nimi. 

Po założeniu konta na LinkedIn i pełnym jego skonfigurowaniu (Wszystkie dane o ukończonych szkołach, kursach, miejscach pracy powinny być wypełnione. Również zdjęcie profilowe powinno przedstawiać Was a nie ukochanego psa czy kota.) możecie zająć się tworzeniem strony firmy, w której pracujecie lub, której jesteście  właścicielami. Możecie też stworzyć stronę marki lub instytucji non-profit. 

Jak zdobywać kontakty? W przeciwieństwie do innych socialmediów, tutaj to Wy zapraszacie innych do sieci waszych kontaktów. Tak, jest to zupełnie naturalne. Oczywiście swoją sieć znajomych tworzycie na podstawie własnych zainteresowań lub wokół własnego biznesu. Budujecie w ten sposób siatkę powiązań biznesowych, które później będziecie mogli wykorzystać.

A teraz kilka porad. Starajcie się zamieszczać ciekawe artykuły, których treść będzie przyciągać innych – bądźcie ekspertami. Używajcie hasztagów (maksymalnie 3-5) w swoich materiałach. Dołączcie do grup tematycznych, zrzeszających osoby o podobnych zainteresowaniach lub zrzeszające potencjalnych klientów. Poproście znajomych o potwierdzenie waszych umiejętności. Bądźcie systematyczni.

LinkedIn to nie miejsce na reklamowanie kanapek czy usługi wymiany opon ale świetne miejsce do znalezienia kontaktu z menadżerem, który odpowiada za flotę samochodów w firmie. Tutaj też możecie szukać nowych pracowników.

statystyki o linkedin