fbpx

Konkurs na Facebooku – zasady

Spis treści

Jak zorganizować konkurs na Facebooku?

Organizowanie konkursów na Facebooku to świetny sposób na pobudzenie do działania naszych fanów, pozyskanie nowych oraz zwiększenie zasięgów zamieszczanych postów. Przygotowując tego rodzaju promocję należy pamiętać o zasadach jakie obowiązują w tym serwisie społecznościowym. Jakich formalności należy dopełnić aby nasz post konkursowy nie został zablokowany przez administratorów Facebooka? Konkursy z nagrodami zawsze motywują do działania, budują tożsamość marki i zwiększają świadomość o niej. Dobrze przygotowany działa długo jeszcze po jego zakończeniu, przynosząc długofalowe zyski. Najpopularniejsze konkursy polegają na przesłaniu własnego zdjęcia, związanego z tematem konkursu, dokończeniu hasła reklamowego lub napisania krótkiej historii na temat produktów lub usług organizatora akcji. Pomysłów jest wiele, na przykład:
organizowanie konkursów na facebooku

Fotokonkurs – bardzo popularna forma promocji – założenie jest proste – należy w komentarzu konkursowego posta wstawić zdjęcie. Osoby których zdjęcia zbiorą największą ilość reakcji „Lubię to” lub „Super” otrzymują nagrody. 

Cel organizowanego konkursu.

Najpierw należy zastanowić się co chcemy osiągnąć poprzez organizację konkursu na Facebooku. Wcześniej pisaliśmy o zwiększaniu zasięgów, angażowaniu użytkowników do działania itp. ale celem naszego konkursu może też być poznanie preferencji potencjalnych klientów lub zwiększenie sprzedaży. Od wybranego celu zależy forma i sposób realizacji konkursu.

nagrody w konkursie na facebooku.

Zasady czyli warunki uczestnictwa w konkursie.

Znając cel naszego konkursu, musimy teraz ustalić jego zasady. Pierwszą sprawą jest oczywiście nagroda lub nagrody dla naszych zwycięzców. Ponadto, musimy jasno określić czas trwania konkursu oraz warunki uczestnictwa – w tym kto może w nim wziąć udział.

uwaga

UWAGA! Regulamin Facebooka wyraźnie zabrania organizowania konkursów, w których udział jest uwarunkowany udostępnieniem posta lub oznaczeniem znajomego w takim poście. Konkurs z takimi warunkami uczestnictwa będzie łamał regulamin i zostanie zablokowany przez administratorów. 

uwaga

Zwycięstwo w konkursie

Bardzo ważną sprawą w organizacji konkursu na Facebooku jest sposób wyłonienia zwycięscy/zwycięzców. O wyniku NIE MOŻE decydować losowanie – taka forma spowoduje, że nasz konkurs będzie podlegał ustawie o grach hazardowych a to wymaga uzyskania zgody Izby Administracji Skarbowej i wniesienia opłaty w wysokości 10% wartości nagród przewidzianych w konkursie. Nie zgłoszenie takiej akcji będzie przestępstwem skarbowym zagrożonym karą sięgającą nawet kilku milionów złotych.

regulamina konkursu na facebooku

Regulamin konkursu na Facebooku

Zarówno Facebook  jak i prawo obowiązujące w Polsce, wymagają aby nasz konkurs posiadał regulamin. Oczywiście nie musi on być zamieszczony w treści posta konkursowego, wystarczy że jest on ogólnie dostępny i znajduje się np.: na naszej stronie. Ważnym zapisem w takim regulaminie jest informacja kto jest organizatorem konkursu i UWAGA informacja że Facebook takim organizatorem nie jest!

Co to jest licencja Creative Commons? dowiesz się o tym z naszego artykułu: https://marketing-internetowy.pl/co-to-jest-licencja-creative-commons/

Konkurs na Facebooku - porady

Na co jeszcze powinnyśmy zwrócić uwagę podczas organizowania akcji konkursowej na Facebooku? Na pewno zadanie konkursowe nie powinno być trudne i nie powinno zajmować uczestnikom dużo czasu. Im łatwiejsze zadanie, mniej skomplikowane, tym lepiej – zaangażuje w ten sposób więcej osób a przecież o to nam chodzi. Oczywiście trudność zadania konkursowego powinna być dostosowana do wartości nagród przewidzianych w naszej akcji. Im droższe nagrody tym trudniejsze zadanie. 

Jeśli w związku z realizacją konkursu, przetwarzamy dane osobowe naszych uczestników, musimy ich o tym poinformować i oczywiście zadbać o przestrzeganie zasad jakie nakłada na nasz ustawa o ochronie danych osobowych oraz RODO.

Pamiętajmy żę mamy obowiązek poinformować o fakcie przechowywania i przetwarzania danych, a także przedstawić prawa i obowiązki dotyczące nas, jako organizatorów konkursu oraz jego uczestników.

konkurs w mediach społecznościowych

Nagrody w konkursie

Pamiętajmy że nagrody w konkursach, zgodnie z polskim prawem, są traktowane jako przychód i podlegają opodatkowaniu. Należy się od nich zryczałtowany podatek w wysokości 10% ich wartości. Dla urzędu skarbowego nie ma znaczenia kto zapłaci podatek, dlatego w regulaminie konkursu powinno być jasno sprecyzowane kto tą opłatę bierze na siebie. Oczywiście istnieje próg wartości nagrody, do którego jesteśmy zwolnieni z opłaty i na dzień dzisiejszy wynosi on 760zł. Ponadto jeśli nasz konkurs jest o tematyce artystycznej, sportowej, dziennikarskiej, naukowej bądź kulturalnej – jesteśmy wtedy zwolnieni z podatku.